Sony Tablet SGPT111NL 9,4 inch / zwart / 16 GB

• Test panel 8,4 nov 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Tablet SGPT111NL 9,4 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

bkorswagen 11-08-2014

Ik bezit de tablet nu ruim 1 jaar. Ik meot voor de derde keer terug in verband met uitvallend scherm voor de 2e keer en 1 keer zag de tablet de sd kaart niet.
Communicatie met sony is een drama en nu springt men weg omdat het volgens hen een demo model geweest is en de garantie geen 2 jaar maar 1 jaar (geworden) is. Dit apparaat is totaal niet meer dan 25 uur uur gebruikt.Nu rekenen ze voor een apparaat herstellen 200 euro, anders begint men niet aan repareren. U ziet het een nieuwe kost 245.

De vrouw heeft een samsung 7.0. Het scherm is veel beter, sneller, ruim 100,-- goedkoper en vooral betrouwbaar.

Door alle misstappen met experia Z en dit soort kwaliteit producten staat het water bij sony voor mij bezewen aan de lippen en daar bent u als koper dan mooi de dupe van.

Nooit meer een sony dus. Voor de liefhebbers laat ik graag de gevoerde mailcorrespondentie zien! Het zijn geen fabels.

Probeer ook eens te bellen met de helpdesk! Wedden dat u er niet doorheen komt!

oscarwashere 15-09-2013

Een mooie tablet, met handige IR-afstandbediening en Sony extra's. Alleen de PS Store is nogsteeds niet beschikbaar in ons land (terwijl Sony dit wel heeft beloofd).

De tablet heeft de laatste tijd veel moeite met van alles en nog wat, hij word heel traag terwijl ik de 64GB versie heb. Ik denk dat een hard reset echt nodig is, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad. Een echt minpunt, dat dit nodig is.

Accessoires voor de tablet zijn ook enorm duur...

oscarwashere 15-09-2013

Ik zou dus voor een nieuwere tablet gaan dan deze.

Danvos 16-09-2013

Wel, ik heb de 16 GB versie in mijn bezit en dit sedert bijna 2 jaar. Geen enkel probleem met traag functioneren. Misschien teveel Apps geïnstalleerd, maar inderdaad een harde reset zou wel kunnen helpen.
Heb al heel wat toestellen kunnen vergelijken, (ben multimedia verkoper)en deze Sony Tablet S doet het nog uitstekend tov de huidige (Samsung tab 3 ed).Zou wel graag hebben dat ze eindelijk overstappen naar Jelly Bean, maar dat zal wel niet meer.
Vergeet niet dat een tablet een mooie aanvulling is van een laptop, maar zeker geen vervanging ervan.

jaap l. 28-09-2012

Tablet gekocht met rentepunten.Geweldig scherp en helder beeld. Kost wel veel energie, want de accu gaat dan echt niet zo lang mee. Heeft wel geregeld problemen met het verbinden met de router.Herkenbaar?
Ook was het een hele opgave om apps te downloaden omdat Android market oid niet geinstalleerd was op mijn tablet.
Nu het werkt: mooi tablet voor een mooie prijs.

Clemens71 06-05-2012

Heb nu een paar weken de TabletS. Reden voor aanschaf: we hebben al enige tijd een iPad welke vaker door de kinderen gebruikt wordt dan mij lief is, dus een 2de tablet lag voor de hand. Dat het een android zou worden stond voor mij vast, gezien mijn mobieltje (Sony Ericson xperia Neo). Goede ervaringen met mijn Sony mobiel dus wat extra aandacht voor Sony in de keuze voor een tablet. Geen moment spijt gehad van mijn keuze. De aparte vorm, de iR afstandsbediening en de software hebben de doorslag gegeven. Android = Android dus elk merk moet het van iets anders hebben. De keuzes die Sony gemaakt heeft zijn goede keuzes geweest. Er is een keuze gemaakt om het niet op de iPad te laten lijken, maar op de vorm van een opengevouwen tijdschrift. Hierdoor is het tablet verrassend goed vast te houden. De afstandsbediening is ook een leuke en goede keuze. Je kan dit tablet dus ook gebruiken als vervanger voor alle afstandsbedieningen die je tafel vervuilen. Binnenkort een update naar ICS. Enige 2 minpunten die ik kan bedenken (en ja, de iPad scoort hier gewoon goed mee) is de batterijduur en aansluiting op de adapter, deze is helaas geen usb, waardoorje deze niet kan opladen via de pc.

B. Schilder 11-04-2012

Ik heb het 32Gb-model gekocht. Hele fijne tablet, goed doordacht design. Nu ruim een week in bezit. Nog gekeken naar iPad, Samsung en Asus, maar ik ben toch heel blij met deze keuze.

Het scherm is heel scherp in vergelijking met de iPad2, die viel me echt tegen. Dat zal bij de 3 wel beter zijn.
De tablet is een beetje naar voren gericht en dat werkt prettig als ie ligt. De ronde zijkant houdt inderdaad prettiger vast dan de andere tablets. Nadeel is dat sommige apps staand net de verkeerde kant op draaien, maar dat is met Android 4 hoogstwaarschijnlijk verholpen.
De metalen onderkant van andere tablets voelen kouder aan en zijn gladder. Deze tablet heeft een soort luxe kunststof die het wat stroever maakt En dat merk je als je hem een tijdje vast hebt.
Snelheid is goed, nergens kom ik tekort. Ook geen ‘lag’ wat ik ergens las. Met de standaard erbij heb ik tevens een mooie fotolijst. Muziek klinkt heel goed, zelfs uit de eigen speakers.

De doorslag voor mij was de SD-mogelijkheid. Kaartje uit mijn fototoestel en direct de foto in het groot bekijken als ik op pad ben. Werkt heel goed.

Peter34567 18-03-2012

Mijn vrouw de Ipad gegeven, dacht moet goed zijn iedereen spreekt hierover vol lof!

Wat viel dit apparaat mij tegen! Misschien waren mijn verwachtingen wat hoog, maar hoeveel sites werken er Niet! op de Ipad, geen Flash ongelofelijk en wat is hij traag vooral in het openen van sites.

Ik hoor in mijn omgeving niemand hierover klagen kan Apple dit dan gewoon maken? Iedereen accepteert dit omdat het Apple is.

Voor mezelf dus geen Apple tablet, ben al een aantal jaren in het bezit van een Sony xperia Android smartphone dus de Tablet S dat ging hem worden.

Ik vond het design leuk, en er zat zo'n beetje alles op en aan.

Het apparaat bevalt tot op heden super! Erg veelzijdig, en loopt vlot en stabiel.
Zeker een aanrader.

Ik houd jullie op de hoogte.

SaaC 01-02-2012

Ontzettend fijn ding! Ik heb hem aangeschaft omdat mijn laptop aan vervanging toe was. Omdat ik ook nog een PC heb was een tablet meer dan voldoende. Ik ben er erg blij mee. Beeldkwaliteit is geweldig! Android besturingssysteem is echt voor iedereen te begrijpen, geen lastige menu´s dus. Er zit een eReader op, en ondanks dat deze uiteraard geen eInk heeft vind ik dus een absolute pre! Omdat de tablet schuin is leest het erg fijn, net of je een echt boek vast hebt (zo ver dat dan kan). Door deze vorm vind ik het ook een veel fijner ding dan vele andere tablets, je kan hem gewoon plat laten liggen en alles perfect zien zonder er overdreven over heen te hangen. Ook leuk dat ik nu mijn tv, dvd, cd en mediabox kan bedienen met de tablet s! Enige nadeel is dat er flink wordt geadverteerd met de playstation spellen maar er zit er maar eentje op en verder kan je (van oude spellen) trials downloaden, de rest kost geld. Zelf heb ik geen playstation dus ik wete niet hoe de communicatie tussen PS en Tablet S is.

Malabut 19-01-2012

Twijfelden tussen Sony tablet S en Ipad2. Uiteindelijk gekozen voor Sony wegens de goede compatibiliteit met andere Sony producten. Helaas werkt het in de praktijk niet zo soepel. PS3 wordt niet eens herkend door tablet. Ook zijn de meeste Android apps (nog) niet geschikt voor tablets. Apps die in portrait mode worden weergegeven worden zo weergegeven dat je helt tablet met de dikke kant in de rechterhand vast moet houden. Dus alleen handig voor linkshandigen. Ook verloor tablet elke keer na standby verbinding met wifi. Tablet na 2 dagen teruggebracht en geruild voor IPad 2. Echt geen seconde spijt van gehad.....

Louke Maas 12-01-2012

prima tablet. Mooi helder scherm, opstartsnelheid vrij snel. Accuduur meer dan voldoende.
Ideale tablet voor even thuis wat op te zoeken, maar ook voor op vakantie. Even wennen aan android, maar dat geld voor elke tablet.
Prijs/kwaliteit lijkt me een aanrader

HK43 08-01-2012

Ik heb 'm teruggebracht. Als je een ipad hebt gebruikt, valt de Sony erg tegen.
Een paar tegenvallers:
- traag,
- bladeren door een gids lukt bijna niet
- steeds verbinding kwijt op plekken waar meer dan genoeg Wifi signaal is
- knullige, erg losse, bevestiging van stekker om op te laden
- bewaart mail niet; als mail van server wordt verwijderd, wordt de mail bij synchronisatie ook van de tablet verwijderd; ik heb niet kunnen vinden dat dit een veranderbare instelling zou zijn
- ik vind de accu vlot leeg

WillemJF 08-01-2012

Deze tablet nu 2 weken in bezit. Hij wordt elke dag uitvoerig gebruikt. Tot nu toe geen enkel probleem tegen gekomen. Scherm is groot genoeg en de helderheid is prima. Opstartsnelheid valt erg mee. De tablet werkt snel en soepel. Wel raad ik aan om een Lcd-schermbeschermer te kopen. Scherm is snel vuil door de vingerafdrukken. Heb de cradle erbij gekregen door de aktie van Sony. Dit is tevens een lader. Het staat erg fraai en is zeer handig. Tablet gaat meteen in de standby stand als je hem erop zet en weer naar de actieve modus als je hem weer wilt gebruiken. Tablet is zeer gemakkelijk in te stellen. De accuduur is ruim voldoende. Werkt uren, maar zal wel van het gebruik afhangen hoelang de accu het volhoudt. Conclusie: Een top tablet!

lctinga 03-03-2012

"Tablet gaat meteen in de standby stand als je hem erop zet en weer naar de actieve modus als je hem weer wilt gebruiken" staat in jouw review maar wat doet de WiFi verbinding: valt die weg -zoals andere reviewer zegt- nadat tablet uit STAND-BY komt of blijft de WiFi na STAND-BY gewoon aan ?

Danvos 27-12-2011

Grootste manco is het niet bijgeleverde micro usb kabeltje. Zoeken maar op het internet en misschien best de originele bestellen van Sony, want blijkbaar werken niet alle kabeltjes op deze tablet.
Soepel browsen met Flash en al de rest werkt ook prima. Zeker een aanrader is de Remote functie, ik bedien er echt alles op; de Sony TV, Home cinema system,satellietreceiver en zelfs voor de Belgen mijn Telenet Digicorder, zit er zelfs standaard bij.
Ligt zeer goed in de hand, ook als je hem als E-reader wil gebruiken.
Min puntjes zijn er ook wel, maar dat geldt voor alle Tablets. Toch even aanhalen : Batterijduur ligt rond de 5 uur en dat is niet zo denderend.Het geluid is mager, maar dan "smijt" je jou content maar naar de HiFi installatie.Je kunt best een andere mediaplayer installeren, want de extensies zijn nogal beperkt .(Typisch Sony)
De SD kaartsleuf is niet te gebruiken als een echte uitbreiding van je intern geheugen, eerder gedacht om data uit te wisselen tussen je Tablet en andere externe apparatuur, daar zou Sony toch iets mogen aan verhelpen.
En de prijs, ja ondertussen is ie 50 € gedaald (429 € voor de 16 GB uitvoering), maar ligt naar mijn mening nog 50 @ te hoog.
Maar alle voor en tegen afgewogen, toch een aanrader en ik ben best blij met mijn aankoop.

martha nijborg 28-11-2011

ik ben blij dat ik de sony tablet mocht testen
het leukste van het apparaat vond ik de spelletjes die je er op kon spelen
het beeld van het apparaat was ook heel duidelijk
het opstarten van het apparaat ging ook vrij makkelijk
het design was eigenlijk heel smal
net of je een boek in de hand hebt
dit apparaat is wel een aanrader

Hedwig62 15-11-2011

ik heb deze tablet getest voor kieskeurig testpanel.
Het heeft geweldig mooie kleuren en diepte.
De opstartsnelheid vind ik acceptabel.
je kunt er bijna alles mee doen wat je op n pc ook kunt.App's en programma's downloaden gaat snel,net als browsen .ik vind 'm te groot om zo mee te nemen, maar voor thuisgebruik is het echt fijn,voordeel is dan ook het toetsenbord.Ik vind 'm nu nog te duur; mocht het goedkoper worden overweeg ik zeker de aanschaf ervan

tanja01 04-11-2011

na optimaal gebruik zijn wij tot de conclusie gekomen dat het beeldscherm gewoonweg fantastisch is, zo ook de opstartsnelheid, helaas is de accuduur wel wat te snel leeg voor ons maar moet daarbij melden, dat ik er dan ook minimaal 6 tot 8 uur per dag gebruik van maak zonder tussenstop. en de kids er daarna dan ook nog een spelletje mee doen, dus dan gaat het snel met de accuduur! het is een droom om mee te werken, ideaal. een echte aanrader.

Julesw 03-11-2011

Deze Sony valt op door z'n uiterlijk. Absoluut heel mooi om te zien. Maar, en dat is ook het enige minpuntje, hij ligt niet zo lekker op schoot in de portrait-stand. Plat op tafel komt de boekvorm weer wél tot z'n recht.
Opstarten gaat redelijk snel. Trouwens, die snelheid is over de hele linie prima in orde. Browsen is een waar genot.
Ook het touchscreen werkt soepel en naar behoren.
Het beeldscherm is zeer helder in vrijwel alle omstandigheden, terwijl de spiegeling binnen de grenzen blijft.
Ik heb 'm een weekje mogen testen. Als de prijs een stuk lager was, zou ik hem zéker willen hebben!

Bassie E 02-11-2011

Ik heb deze tablet een week getest voor kieskeurig.nl testpanel en ben erg tevreden over het apparaat.
Ik heb geen ervaring met andere tablets, maar zou deze tablet serieus meenemen in de keuzebepaling bij aankoop van een tablet.
De gebruiksaanwijzing is slecht, maar via forums op internet krijg je elk probleem wel getackled.
Als je eenmaal alles hebt ingesteld en geïnstalleerd, dan werkt het ook prima en kom je geen problemen meer tegen.
Omdat het tablet als een opengeklapt boek is vormgegeven werkt dit een beetje onhandig als je hem dwars vasthoudt (wat bij veel apps wel de bedoeling is). Eén kant is dan dunner als de andere en dat voelt wat vreemd. Andersom werkt daarbij juist weer prettig, omdat het scherm dan een beetje helt en dus niet plat op tafel of in je handen ligt.
Het tablet reageert uiterst snel en werkt allemaal op een logische wijze.
Hij werkt met android, waar vele leuke apps te krijgen zijn, al zijn dat er niet zoveel als bij een I-pad. Maar ik zou nooit kiezen voor een I-pad ivm de verplichting van I-tunes en alle daarbij behorende nadelen.
Al met al een erg leuk apparaat die serieus mee gaat doen op de tablet-markt.

Ademm4 14-02-2012

Hallo Bassie E,
Ik heb ook hetzelfde tablet gekocht, alleen kan ik geen e-mails versturen, hoe heb je dit opgelost, ik heb n.l. alle fora doorlopen maar geen oplossing gevonden. Mijn provider is Telfort.
Groetjes Ad

lindahh 29-10-2011

Heb de tablet voor kieskeurig.nl mogen testen.

Was er zeer tevreden over de tablet.
Hij reageerd af en toe iets wat te snel of net iets te traag, maar dat valt in het niets in verhouding met de vele positieve punten.
Het menu van de tablet was wel wat ingewikkeld, maar heb hem slechts 1week getest, naarmate de tijd vordert wen je aan het menu.

De kwaliteit van het beeldscherm was echt perfect !
Het browse wat echt goed. Het mondeling google stond ik versteld van dat daadwerkelijk ook de juiste pagina's te voorschijn kwamen.

Ben er zeer te spreken over.

frsm 22-10-2011

Al een maand vol tevreden over deze tablet werk snel en zonder problemen er zijn zo veel mogelijkheden dat we alles nog lang niet ondekt hebben.

daiver 28-10-2011

De sony tablet heb ik aangeschaft omdat ik usb en sdkaart kon gebruiken. Maar... als ik met ipad vergelijk, dan is de ipad stukken beter!! Mijn ebooks die ik voor de ipad had aangeschaft( 100 € )zijn nu waardeloos want die kan ik niet op mijn sony zetten. Voor usb aparaten moet je een speciaal kabeltje hebben dat nergens verkrijgbaar is. Telenet tv kan niet op een android.Filmpjes van een journaal redaktie zijn blokkerig en de filmformaten zijn beperkt..Fotomaps bekijken duurt een eeuwigheid vooralleer ze tevoorschijn komen en de wifi geeft het op na 10m.Bij de ipad verliep dit alles vlekkeloos.

roosje98 21-10-2011

heb de sony tablet een week mogen testen via kieskeurig/testpanel en vind het een mooi apparaat om te zien met een mooie beeld kwaliteit erg handelbaar,makelijk aps te downloaden

ErwinBenz 10-10-2011

sinds 'n paar dagen in m'n bezit maar ik ben ontzettend positief over dit tablet!
Alles werkt supersnel en gemakkelijk. 'wilde een app downloaden via de tablet maar omdat het alleen met credit-card betalen was (via onbeveiligde verbinding) heb ik de site met de pc bezocht (wél beveiligd), betaald en binnen 'n paar minuten werd de app naar de Sony S gedownload en geïnstalleerd.
beeld is helemaal super! (op het onmogelijk schoonblijven van het touchscreen/de vette vingers na, maar dat stoort op ieder tablet denk ik).
ik heb nog geen minpuntje kunnen bedenken, volgens mij is dit voorlopig de beste 'iPAD' die te koop is.

delenzina 04-10-2011

Leuke en zinvolle tablet, maar beter dan de Ipad? uhhh nee! Fractioneel zou ik zeggen. Ik heb ze n.l bijde, dus ik kan ze goed vergelijken. Android dat werkt wel fantastisch, en dat was mijn motivatie van aankoop. Derhalve kun je er iets meer mee doen. En, niet onbelangrijk, je bent niet afhankelijk van ITunes, want dat is een regelrechte ramp. Film, muziek, foto's is vooral eenvoudiger om op de Sony te zetten!
Ook de usb aansluiting en de mogelijkheid voor een SD kaart voor o.a. extra opslag.
Derhalve ben ik heel tevreden!

Manja84 24-12-2011

Waarin is hij dan slechter dan de iPad?

Tijs69 03-10-2011

Prima Tablet nu twee weken in mijn bezit, start snel op en ook het beeldscherm is mooi helder en scherp. Tot mijn uiteindelijke keuze gekomen door de aanwezigheid van een sd cardreader en een usb poort.
Ook de aanwezigheid van de infrarood functie geeft deze tablet net dat extra.

Esther1964 02-10-2011

Ik kan niet anders zeggen, de tablet S voldoet aan al mijn verwachtingen. Geweldig apparaat, bediening heel logisch en simpel, eenvoudig aan te sluiten op tv en computer met hdmi kabel, foto's kan je rechtstreeks vanaf de sd kaart erop zetten ook muziek. Alle apps die ik gebruik werken perfect en de infrarood functie werkt ook goed, als afstandbediening voor tv. Het enigste wat ik als minpuntje heb is dat deze tablet een beetje zwaar is vergeleken met b.v. de ipad, maar al die extra functies zijn voor mij doorslaggevend geweest om toch te kiezen voor de Sony. Tevens zullen er steeds meer playstation spelletjes uitkomen die je op deze tablet kan spelen. Al met al ik heb nog geen spijt gehad van de Sony tablet S.

Rene Zwartjes 07-10-2011

Hoi Esther,
Ik wil heel graag uitzending gemist er op hebben maar bij mij werkt deze app niet.
Heb jij hier ervaring mee?

Groetjes Rene

leo1956 10-10-2011

heb ook intresse om deze tablet aan te schaffen,
maar volgens sony kan je hem niet aansluiten met hdmi kabel,alleen via dnla.

HermanBo 01-10-2011

Heb nu net iets meer als een week.

Ben nog steeds zeer tevreden met de aankoop. Bij gemiddeld gebruik (spelletjes spelen, video, internetten) houdt de accu het tussen de 7 en 8 uur uit.

Hij start vrij snel op, namelijk in ca. 40 sec. als hij helemaal uit is. Er is ook nog een sleep mode, dan is hij in 1 klik weer beschikbaar voor gebruik. Deze stand vergt echter wel vrij veel van de accu. Dus ik zet hem eigenlijk altijd helemaal uit.

Beeld is perfect. Alleen wordt het scherm wel erg vet van alle vingerafdrukken (kan ook aan mijn vingers liggen natuurlijk :-)).

Tablet werkt goed als afstandsbediening, maar het instellen is een ramp. Hij kent vrijwel geen enkel apparaat, dus alles aanleren met oude afstandsbediening. Alleen mijn Philips TV staat in de database. Alle andere niet, zelfs de eigen sony DVD recorder niet. Alleen vanuit oud afstandsbediening lukt wel, maar werk niet handig. Afstandsbediening wordt slecht gedetecteerd. Maar met even doorzetten is het me toch gelukt.

Bijgeleverd Playstation games werken goed. Verder zijn er nog geen spellen beschikbaar.

Android market werkt perfect geen problemen ondervonden.

Internetten werk goed, zowel met de ingebouwde browser als de Operabrowser. Reageert snel.

Mailen met gmail gaat ook goed. Toetsenbord werkt goed, je kan vrij snel tikken.

Lezen van PDF en strips (met ACV droid) gaat goed.

Overall kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn aankoop.

motortje 30-11-2011

Ik wilde graag weten hoe het lezen van een ebook gaat op de sony tablet.Is dit goed te doen en hoe is het met het lezen in de zon bv?Ik twijfel tussen een Ereader en een tablet.